Miquel Vinyet, que actualment juga amb l’Aiguafreda, és un dels jugadors que va participar al torneig amb la selecció d’Europa, i també va ser-ne el seleccionador, “vaig buscar un bon equip, i la gent va acabar molt contenta. Estic segur que si es torna a fer, la gent repetirà segur”. El torneig tenia com a objectiu fomentar la convivència i la integració a través de l’esport. Sudamèrica va guanyar l’Àfrica, Europa va fer el mateix amb els africans i també es va imposar a la selecció sudamericana en el darrer partit. “Tot el que sigui acostar-nos, està molt bé”, diu Vinyet, que a part de futbolista és també psicòleg de l’esport. “L’esport pot ser una molt bona eina de convivència i de cohesió social, s’ha de saber aprofitar”, explica. A més, segons diu, “l’activitat esportiva està vista amb bons ulls per totes les cultures, i és neutre, lliure d’ideologies”. Un exemple és la primera divisió de futbol, on cada equip compta amb jugadors d’arreu del món, “hem d’intentar que això també passi als equips de la comarca”.
La iniciativa va sorgir de l’Associació Amic Amazigh que, conjuntament amb l’Ajuntament de Vic, ja varen organitzar l’any passat un partit de futbol entre la selecció Amazigh i una selecció mundial, amb jugadors d’orígens diversos. Aquest any, l’Institut Municipal d’Esports va fer el contacte amb l’OAR i l’IMAC va facilitar els trofeus. Ho van gestionar conjuntament Cultura i Esports.
Segons els participants hi va haver un bon ambient, i un gran respecte entre els equips, “no hi va haver un excés de competitivitat”, diu Vinyet. Durant la mitja part, els participants van fer un te i després dels partits es va fer el lliurament de premis i un berenar de germanor.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada